tirsdag, august 22, 2006

michael jeppesen og anders lund madsen- hold masken eller der falder brænde ned

den her bog har jeg det virkelig svært med. på den ene side har jeg egentlig læst den ret hurtigt, og nogengange været nærmest opslugt. på den anden side synes jeg det er noget forfærdeligt gøjl. de er begge to ret ok til at skrive, og er momentvis interessante. og så tilfredsstiller deres skamløse namedropping og tilsvininger af diverse kendte selvfølgelig min latente voyeurisme. feks. er det da lidt skægt at tvlægen har ekstreme genitalier. men det er osse bare lidt letkøbt- og ekstremt trættende i længden.

det er ok at høre om jeppesens kærestesorger og anders lund madsens familie, fordi det er lidt sjovt, og lidt bevægende og ikke alt for helt forfærdeligt opstyltet.

men det meste af bogen går med en masse snak om gud og meningen med livet og ensomhed og kunst og æstetik. det er helt utroligt kedeligt og meget lidt vedkommende. de synes tydeligvis selv at de er svært begavede men det blir ikke andet end noget pseudofilosofisk pointeløst halløjsnak.

derudover bruger de en del tid på at skamrose deres eget talent og forfarges over storset alle andre danske kendissers middelmådighed. de er faktisk begge to ret forfærdelige, selvom det helt klart er jeppesen der vinder arrogant-røvhuls-prisen.

"deres vid er intimiderende" siger jørgen leth på bagsiden, men det eneste jeg er rigtig imponeret over er egentlig den helt fuldstændigt overvældende grad af selvhøjtideligt selvovervurderende selvfedhed.

38 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejsa.

Jeg er langt hen af vejen enig med dig i din kommentar til bogen, men vil dog alligevel sige at selvom bogen virker rodet og man sidder med en mærkelig uforløst fornemmelse efter at have læst den. Men på trods af dette har den kørt lid rundt i hovedet på mig. Kan ikke sige hvad det er, men kan ikke helt glemme alt det ævl der blev serveret...

18:29  
Blogger Unknown said...

"men det meste af bogen går med en masse snak om gud og meningen med livet og ensomhed og kunst og æstetik. det er helt utroligt kedeligt"

Hvis du sætter dig ned, læser en bog, der er skrevet af to EB bagsideskribenter, burde du så ikke blive overrasket over, hvor fantastisk det er at læse om lige præcis sådanne emner?

Og det, at du kalder Jeppesen for et arrogant røvhul, gør det dig ikke lige så arrogant "jeg kan li' at gøre grin med de kendte"-agtig?

Jeg synes man skylder sig selv at læse bogen, om ikke andet, så for at få sig en god overraskelse.

00:25  
Blogger kasperjensen said...

Hold nu din fede kæft

17:52  
Anonymous Anonym said...

Hov hov, så snakker vi lige pænt ik'!

11:15  
Anonymous Kasper said...

Bøsserøv!

12:28  
Anonymous Inna said...

Jeg giver 100% ret i at Jeppesen er alt for selvfed på en virkelig "ufed" måde. Han gør sig selv til diktator for Kunsten. det synes jeg er forkert da kunst er udtrykkelser, som hvert individ kan forstå ligegodt på hver deres måde. udover at jeg er kæmpe fan både Michael og Anders, er det den mest inholdsløse, platte og barnlige bog jeg nogensinde har læst.. Fuck jer!

12:33  
Anonymous Inna said...

Ej, Undskyld. det fortryder jeg lidt at jeg sagde. faktisk kan jeg meget godt lide den.. undskyld :(

12:35  
Anonymous Sune said...

Jeg lyver ret meget.. Nej jeg gør ikke, JO JEG GØR!!

12:36  
Anonymous mette said...

det fede ved jeppesen i den her bog er at han tør vise sig selv som en non flatterende person. der er en ærlighed som er kunst i sig selv. hvordan gør han sig til diktator, inna ? gør kunstakademiet sig så også til en slags diktator over kunst ? en cocio har også lov til at være selvfed overfor mathilde fordi at det er klart bedre

12:41  
Anonymous mette said...

det fede ved jeppesen i den her bog er at han tør vise sig selv som en non flatterende person. der er en ærlighed som er kunst i sig selv. hvordan gør han sig til diktator, inna ? gør kunstakademiet sig så også til en slags diktator over kunst ? en cocio har også lov til at være selvfed overfor mathilde fordi at det er klart bedre

12:41  
Anonymous Inna said...

Jeg kan faktisk ret godt lide dig Mette. du må gerne kalde mig Inna-musen ... (hvis du vil, altså)

12:43  
Anonymous sune said...

Hold jeres fede lorte-kæft

12:44  
Anonymous mette said...

inna din patetiske person !!!

12:45  
Anonymous Anonym said...

SNAK SÅ PÆNT!!!

12:45  
Anonymous Jesper villman said...

Nu Syntes jeg efterhånden at vi er kommet ud i noget meget personligt.
Kan vi lige komme tilbage til emnet

12:47  
Anonymous Dinnmor said...

Luk røven

12:47  
Anonymous Anonym said...

Er Der overhovedet nogen af jer der har læst bogen

12:49  
Anonymous SexElskeren said...

Af ren nysgerrighed:
Er der egentlig nogle der har nogle nøgenbilleder af Micgael eller Anders som jeg kunne låne i et kvarters tid?

12:49  
Anonymous Anon said...

Ja bestemt men der er vidst ikke muglighed for at lægge dem ud hér.
4chon.org har en del liggende

12:50  
Anonymous WorldOfWarcraft<3 said...

Der er nogle af mivhael jeppesen. kunne ikke finde nogle af anders?

12:52  
Anonymous Anon said...

De ligger i et rum der hedder /DKCELEBS/
Dem af anders ligger i /Hair&furry/

12:52  
Anonymous OleHenriksenFan said...

Er jeg den eneste som også synes at Ole Henriksen er VIIIILDT LÆKKER?!

12:54  
Anonymous Zarahmuzz123 said...

Jeg er mere til Viggo mortensen

12:54  
Anonymous Anonym said...

hvad syns i om camilla lindemann ?

12:55  
Anonymous Hans said...

Jeg HADER Hanne Vibeke Holst efter at jeg har læst deres bog!

12:56  
Anonymous Sune said...

FEDT!!

12:57  
Anonymous Healerpaladinwow said...

denne bog gav mig en utroelig lyst til at få nogle venner jeg kan snakke med

12:59  
Anonymous Osk said...

Jeg kan godt lide Backstreet Boys

13:05  
Anonymous DINMOR! said...

ALLE JERES MØDRE ER MÆND!!!

13:08  
Anonymous Frederik Emil said...

Tja... de har også nogen meget rige tekster, altså Backstreet Boys.. Jeg er helt enig med Osk!!

13:10  
Anonymous Osk said...

Sagde jeg backstreet boys?? Jeg mente Kandis

13:11  
Anonymous Frederik Emil said...

Det er også fint.. min ynglings film er Dirty Dancing jeg er bae helt vild med dansene i den film !!! De gør mig bare så glad !

13:12  
Anonymous Osk said...

DIRTY DANCING!? Den er jeg også helt vild med!

08:14  
Anonymous Henrik said...

Kan vi komme tilbage til hvad det handler om? og hvad synes i egentlig om Anders' rolle i bogen? Nu har i snakket lige lovlig meget om Jeppesen synes jeg

08:16  
Anonymous tetris said...

tetris styrer

23:18  
Anonymous usuck said...

Jeg syntes at anders er rigtig god i denne rolle

11:00  
Anonymous Anonym said...

[url=http://www.kfarbair.com][img]http://www.kfarbair.com/_images/_photos/photo_big7.jpg[/img][/url]

בית מלון [url=http://www.kfarbair.com]כפר בעיר[/url] - שלווה, [url=http://www.kfarbair.com/about.html]חדרים[/url] מרווחים, אינטימיות, [url=http://kfarbair.com/services.html]שקט[/url] . אנו מציעים שירותי אירוח מיוחדים כמו כן ישנו במקום שירות חדרים הכולל [url=http://www.kfarbair.com/eng/index.html]סעודות רומנטיות[/url] במחירים מיוחדים אשר יוגשו ישירות לחדרכם!

לפרטים אנא גשו לאתר האינטרנט שלנו - [url=http://kfarbair.com]כפר בעיר[/url] [url=http://www.kfarbair.com/contact.html][img]http://www.kfarbair.com/_images/apixel.gif[/img][/url]

09:07  
Anonymous Anonym said...

Hello. My wife and I bought our house about 6 months ago. It was a foreclosure and we were able to get a great deal on it. We also took advantage of the 8K tax credit so that definitely helped. We did an extensive remodeling job and now I want to refinance to cut the term to a 20 or 15 year loan. Does anyone know any good sites for mortgage information? Thanks!

Mike

19:29  

Send en kommentar

<< Home