torsdag, august 31, 2006

erlend loe- doppler

jeg er ret pjattet med erlend loe. og i doppler holder han fint den naive, morsomme og samfundssatiriske stil fra naiv.super. og fakta om finland.

hovedpersonen doppler er blevet rigtig skide træt af sit kompetente liv og bosætter sig i et telt i skoven. hér laver han så lidt som muligt, og spiller lidt vendespil med en elgkalv mens han så vidt muligt prøver at undgå sin kone, børn og anden yderst uvelkommen civilisation. han er en misantropisk og egentlig lidt irriterende antihelt som man alligevel ikke kan lade være med at holde med, ikke ulig hovedpersonerne i loes tidligere romaner.

jeg er glad for at jeg endelig, efter at have lånt bogen 3 gange, har fået taget mig sammen til at læse den. den er nemlig rigtig fin, og så skæg at jeg kom til at le højt i toget. flere gange. og jeg glæder mig til at læse fortsættelsen volvo lastvagnar, og finde ud af hvad der sker med doppler og hans kæleelg på (gen)dannelsesrejse gennem skandinaviens skove.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jæs, helt enig, det er en rigtig dejlig bog. Men Ida, hvordan kunne du dog lade være med at nævne hvad elgen hed?

21:44  
Blogger ida said...

bill, jeg har afleveret den på biblioteket og kan fandme ikke huske det. sambo? mambo? jeg gir op.

08:35  
Blogger cyclonebill said...

Bongo! Det er nok det jeg husker tydeligst fra den bog. Elgen Bongo.

13:20  
Anonymous Anonym said...

Værd at bemærke er det vel også at Bongo er opkaldt efter Dopplers far, som overhoved ikke hed Bongo. Men Doppler fandt at det ikke var vigtigt..

14:20  
Anonymous Anonym said...

I will not agree on it. I assume polite post. Specially the title-deed attracted me to be familiar with the whole story.

06:16  
Anonymous Anonym said...

Well I agree but I dream the list inform should prepare more info then it has.

06:24  
Anonymous Anonym said...

Brim over I agree but I about the list inform should acquire more info then it has.

16:32  

Send en kommentar

<< Home